Kollakowski, Nina-Alisa (2024): The implicit self in infancy: when, how, and why?. Dissertation, LMU München: Graduate School of Systemic Neurosciences (GSN)
Becher, Tamara (2023): The role of maternal responsiveness for the emergence of imitation and empathic responding in infancy. Dissertation, LMU München: Fakultät für Psychologie und Pädagogik
Essler, Samuel (2022): The developmental interplay of parental stress, parent-child relationship quality, and child well-being during the COVID-19 pandemic. Dissertation, LMU München: Fakultät für Psychologie und Pädagogik
Melzel, Saskia (2021): The development of prospective processing of simple and complex actions in early childhood. Dissertation, LMU München: Fakultät für Psychologie und Pädagogik
Kammermeier, Marina (2021): The role of maternal emotional availability and attachment in child emotion regulation. Dissertation, LMU München: Fakultät für Psychologie und Pädagogik
Sticker, Regina (2021): The role of the moral self-concept in young children's moral development. Dissertation, LMU München: Fakultät für Psychologie und Pädagogik
Lenz, Samantha Maria Katharina (2021): Young children’s selective sharing in friendships: expectations and underlying motives. Dissertation, LMU München: Fakultät für Psychologie und Pädagogik
Christner, Natalie Mirjam (2021): The role of normative views and the moral self-concept in moral development. Dissertation, LMU München: Fakultät für Psychologie und Pädagogik
Ganglmayer, Kerstin (2020): The ontogeny of action anticipation: processing of goals and movements in development. Dissertation, LMU München: Fakultät für Psychologie und Pädagogik