Schmidtke, Richard (2006): New Forms of Competition - How Markets work in the Information Society. Dissertation, LMU München: Volkswirtschaftliche Fakultät |
Vorschau |
PDF
Schmidtke_Richard.pdf 907kB |
DOI: 10.5282/edoc.5655
Abstract
In this study we analyze how markets work in the Information Society. In particular we concentrate on three important markets: the software market, the broadcasting market and "technology markets" where intellectual property rights can be traded. All these markets are characterized by modes of competition that are rather unorthodox and beyond simple Cournot or Bertrand models. Therefore, extended models are needed to gain insights about competition in the Information Society.
Dokumententyp: | Dissertationen (Dissertation, LMU München) |
---|---|
Keywords: | Competition, Information Society, Open Source Software, Television, Intellectual Property Rights |
Themengebiete: | 300 Sozialwissenschaften > 330 Economics
300 Sozialwissenschaften |
Fakultäten: | Volkswirtschaftliche Fakultät |
Sprache der Hochschulschrift: | Englisch |
Datum der mündlichen Prüfung: | 26. Juli 2006 |
1. Berichterstatter:in: | Schnitzer, Monika |
MD5 Prüfsumme der PDF-Datei: | 449b9144978c8eb38c8f107aab5bc2c4 |
Signatur der gedruckten Ausgabe: | 0001/UMC 15565 |
ID Code: | 5655 |
Eingestellt am: | 21. Aug. 2006 |
Letzte Änderungen: | 24. Oct. 2020 09:19 |
Nur für Administratoren und Editoren: Dokument bearbeiten