David, Hanna (2003): The influence of gender, religion, grade, class-type, and religiosity on mathematical learning in the Israeli junior high school. Dissertation, LMU München: Faculty of Psychology and Educational Sciences |
Preview |
PDF
David_Hanna.pdf 1MB |
DOI: 10.5282/edoc.1260
Abstract
Die Dissertation beschäftigt sich mit psychologischen, paedagogischen und gesellschaftlichen Komponenten des Mathematiklernens in Israel. Die mehr als 800 TeinehmerInnen waren 12-, 13-, 14- und 15-jaehrige StudentInnen, Juden und Araber, die in gemischten und nach Geschlechtern getrennten Schulen unterrichtet wurden. Alle haben einen Fragebogen mit 106 Fragen beantwortet.
Item Type: | Theses (Dissertation, LMU Munich) |
---|---|
Keywords: | mathematics, education, gender, Israel, religion |
Subjects: | 300 Social sciences 300 Social sciences > 370 Education |
Faculties: | Faculty of Psychology and Educational Sciences |
Language: | English |
Date of oral examination: | 9. July 2003 |
MD5 Checksum of the PDF-file: | 96e13053d92f4efb0c3159c9450a050e |
Signature of the printed copy: | 0001/UMC 13253 |
ID Code: | 1260 |
Deposited On: | 26. Sep 2003 |
Last Modified: | 24. Oct 2020 12:15 |
Repository Staff Only: item control page